meta name="blogovoditel.com" content="9hTTe7mCvqM756VS3M4FfB9aJuEuM4" / Ariel loves to cook: Питка за една рожденничка meta name="blogovoditel.com" content="AXU6Vs5ucIVXRfjTTcQ9yH6249jzVx" /

вторник, 20 януари 2015 г.

Питка за една рожденничка

Вчера моето малко момиче стана на 5!  Вече се чуства голяма и не желае да й помагам. Което малко ме натъжава защото се отдалечава от мен, но съм щастлива че става самостоятелна. Пожелавам й да е жива и здрава и безкрайно щастлива!
Тъй като тортата в градината се оказа големичка получихме шанса да я опитаме удома. За мен остана само да приготвя вечерята и питка.Обичам за хубавите поводи удома да има и домашно приготвена питка, толкова любима на всички. Рецептата е от сайта В кухнята на Павлина . Авторката я е приготвила изумително, но за съжаление мен пак ме хвана мързела да я плета. Което никак не намали от прелестния й вкус.

Продукти

400 мл прясно мляко
1 кубче жива мая
2 с.л. захар
1 с.л. сол
3 яйца
1 с.л. оцет
2 с.л. зехтин
брашно за меко тесто

Приготвяне

Маята се разтваря в топлото мляко. Можете да добавите захарта и да оставите 10-15 минути на топло да шупне. Аз го прескачам защото мисля че и така добре си втасва. Добавят се останалите продукти и се замесва меко, нелепнещо тесто. Оставя се в заграята до 60 градуса и изключена фурна за около час. След това се налива малко олио на тънка струйка като не спирате да месите. Около 1 кафеена чашка. Когато тестото я поеме напълно оформяте питката по желания начин . Оставяте пак във фурната за още около час. Може да я намажете с разбит жълтък ( става по златиста) или белтък ( става по-светла от намазаната с жълтък) И накрая можете да я наръсите с семена по избор. Изпичате я до суха клечка.

Добър апетит!



Няма коментари:

Публикуване на коментар