meta name="blogovoditel.com" content="9hTTe7mCvqM756VS3M4FfB9aJuEuM4" / Ariel loves to cook: Дребни соленки със сусам (мак, ким) meta name="blogovoditel.com" content="AXU6Vs5ucIVXRfjTTcQ9yH6249jzVx" /

вторник, 3 юни 2014 г.

Дребни соленки със сусам (мак, ким)

Когато бях дете обожавах баба ми (тази, на която съм кръстена) да ми приготвя тези соленки. Тя ги ръсеше с ким на зърна и винаги ми бяха много вкусни. Даже си мислех че кръглият нож за пица е създаден за оформянето на тези соленки....Просто баба ми го използваше за да ги направи на вълнички.

Продукти

1/2 ч.ч. олио (или по бабина рецепта смес от олио и масло)
1 яйце
1 ч.л. сол
1 ч.л. сода бикарбонат
1/2 ч.ч. кисело мляко
брашно за тесто подходящо за точене
1 жълтък
за наръсване семена по избор (сусам-любим на мъжа ми,ким, мак )

Приготвяне

Олиото се разбива с яйцето и солта. Содата се разтваря в киселото мляко и се добавят разбитите олио и яйце. Слага се толкова брашно, че да се получи меко, нелепнещо тесто, което може да се точи. Разточват се на тънка кора, нарязват се соленки,горе-долу  колкото един пръст и се мажат с разбит жълтък. Отгоре се ръсят със семена по избор.Пекат се в предварително загрята умерена фурна.




Добър апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар