meta name="blogovoditel.com" content="9hTTe7mCvqM756VS3M4FfB9aJuEuM4" / Ariel loves to cook: Грис халва meta name="blogovoditel.com" content="AXU6Vs5ucIVXRfjTTcQ9yH6249jzVx" /

вторник, 23 октомври 2018 г.

Грис халва

Днешната рецепта посвещавам на една жена, която за жалост вече не е сред нас. Това е бабата на една от най-добрите ми приятелки от детството ми. Баба Тинче е един символ. На времена, които всички в блока се познавахме и поздравявахме. С нея живеехме врата до врата и безброй пъти сме разменяли продукти, оставяла съм й децата да ги наглежда. За Нова година пък често си гостувахме-помалко в тях и помалко в нас. И още толкова дребни наглед неща, които изграждаха взаимоотношения, които вече трудно се срещат. Тя имаше ключ у нас и ние у тях. Все още ми е трудно да повярвам, че я няма. Че тръгвайки за магазина, няма да й звънна дали да й напазарувам нещо. Че когато съм се развихрила в кухнята и ми липсва едно яйце, няма да й звънна и тя да ми го подаде с усмивка. Почивай в мир, бабо Тинче, ще ми липсваш!
Защо тази рецепта, ще попита някой. За пръв път открих колко е вкусна грис халвата, когато баба Тинче ни черпеше с такава, нарязана на хапки. Не знам как я е приготвяла, така и не я попитах. Но намерих една рецепта, която доста ми допадна в Cook with a smile. Днес реших да я запиша и правя това в памет на баба Тинче, една прекрасна жена!

Продукти

150 гр пшеничен грис
80 гр масло
170 гр захар
600 мл гореща вода
канела
ванилова захар

Приготвяне

Маслото се разтопява и се добавя гриса. Намалява се на умерена температура. Бърка се от време на време и се готви докато грисът стане карамелен.Добавя се захарта , канелата и ванилената захар и се оставя още няколко минути. Налива се горещата вода и се готви докато достигне желаната гъстота. Може да се сипе в купички или в една кексова тавичка.

 Добър апетит!





Няма коментари:

Публикуване на коментар