meta name="blogovoditel.com" content="9hTTe7mCvqM756VS3M4FfB9aJuEuM4" / Ariel loves to cook: Френска селска торта meta name="blogovoditel.com" content="AXU6Vs5ucIVXRfjTTcQ9yH6249jzVx" /

неделя, 26 ноември 2017 г.

Френска селска торта

Отдавна имам желание да я приготвя. Въпреки, че доста прилича на Медовик, която вече съм правила.Но много ми допадна рецептата на Ани Шакарян от сайта Вкуснотека. И така избрах да опитаме нейния вариант. Всъщност поводът за приготвянето й беше рождения ми ден-обичам да черпя колегите с домашно приготвени неща.Естествено не пропуснах да почерпя с нея и домашните, че как иначе :) Така че те намазаха двойно-веднъж почерпка за самия ден и веднъж когато пригових за работа. Единственото което не успях беше да получа толкова топки тесто, колкото казва Ани. Но вкусът определено се хареса.

Продукти

1 яйце
150 гр захар
200 мл прясно мляко
2 с.л. течен мед
50 гр стопено охладено масло
400 гр брашно
2 ч.л. сода

Продукти за крема

1 цедено кисело мляко
1 заквасена сметана
сокът и кората на 1 лимон
1 ванилия
1/2 ч.ч. захар

сладко от боровинки
смлени орехи

Приготвяне

Яйцта и захарта се разбиват. Добавят се медът, млякото, содата и маслото.Слагат се на слаб огън и се бъркат непрекъснато 25-30 минути до получаване на карамелен цвят. Свалят се от котлона и се добавя брашното. Бърка се до получаването на меко тесто. На мен ми се получиха 4 топки, които успях да разточа с нужната големина ( формата ми е 25 см в диаметър)Сложих формата и с нейна помощ изрязах кръгли благоте. Пекат се не повече от 4-5 минути в предварително загрята до 170 градуса фурна. За крема продуктите се разбиват  в робот или с миксер до еднородна смес. Върху всеки блат се слага крем, няколко лъжици сладко и смлени орехи.

Добър апетит!









Няма коментари:

Публикуване на коментар